*NOW BOOKED FOR 2024* Transitmania 15 @ Santa Pod 19th to 21st July 2024 *ALL DETAILS HERE*


Version for countries with cold climate

Transit Mk1 & 2 Forum. All Transits 1965 - 1986

Moderator: Luke

Version for countries with cold climate

Postby Pablo-pilot » Sat Apr 20, 2019 4:14 pm

Hello everyone! I have MK2 in the configuration for countries with cold climates. According to the information from the nameplate collected it in Southampton, it is reinforced suspension, reinforced clutch. And, double glazing, which is not described in any book. Can be who from you knows where and who pose such glass?

Здравствуйте всем! У меня МК2 в комплектации для стран с холодным климатом. Согласно информации из шильды собрали его в Саутгемптоене, на нем стоит усиленная подвеска, усиленное сцепление. И, двойное остекление, которое ни в одной книжке не описывается. Может быть кто из вас знает где и кто ставил подобные стекла?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Pablo-pilot
Transit Addict
Transit Addict
 
Posts: 34
Joined: Tue Apr 16, 2019 12:38 pm

Re: Version for countries with cold climate

Postby albertfaktor » Sat Apr 20, 2019 9:09 pm

Я вот думаю, что тоже можно на моём Бегемоте сделать двойные стёкла...Ведь это не только тепло, но и дополнительная звукоизоляция. Только придётся наверное колхозить каким то образом резиновые уплотнители Всё равно нужно вынимать из оконных проёмов стёкла для покраски....Как ты считаешь Паша?
I here is think, that, too, can be on my Behemoth do double glass...After all, it is not only heat, but also additional sound insulation. Only have probably kolhozah somehow the rubber seals still need to be removed from window openings glass for painting....What do you think Pasha?
User avatar
albertfaktor
Newbie
 
Posts: 8
Joined: Tue Apr 09, 2019 12:00 am

Re: Version for countries with cold climate

Postby Pablo-pilot » Sun Apr 21, 2019 4:09 pm

Я думаю что "оно тебе надо?" Шума на много меньше не станет, потому что не все стекла двойные, и летом катаемся с открытыми окнами, а у двойных сзади форточек нет. Да к тому же надо еще найти комплект стекол и уплотнителей.
I think that "it you need to?"Noise is a lot less will not, because not all glass is double, and in the summer ride with the Windows open, and double rear vents no. And besides, we still have to find a set of glasses and gaskets.
Pablo-pilot
Transit Addict
Transit Addict
 
Posts: 34
Joined: Tue Apr 16, 2019 12:38 pm

Re: Version for countries with cold climate

Postby albertfaktor » Sun Apr 21, 2019 9:04 pm

Pablo-pilot wrote:Я думаю что "оно тебе надо?"

Поживём - увидим. Может и не буду заморачиваться....Всё таки я живу на Крайнем севере и двойное остекление по большому счёту для тепла а не столько для антишума...
User avatar
albertfaktor
Newbie
 
Posts: 8
Joined: Tue Apr 09, 2019 12:00 am

Re: Version for countries with cold climate

Postby Pablo-pilot » Mon Apr 22, 2019 10:25 am

Дело в том что двойное остекление там не повсеместно, а лишь боковые стекла. Одинарными же остаются задние, лобовое, и стекла передних дверей. Так что о глобольном сохраненнии тепла к сожалению речи быть не может.
The fact that double glazing is not everywhere, but only the side Windows. Single same remain rear, frontal, and glass front doors. So what about globalnom of sohranenii heat unfortunately out of the question.
Pablo-pilot
Transit Addict
Transit Addict
 
Posts: 34
Joined: Tue Apr 16, 2019 12:38 pm


Return to Mk 1 & 2



Who is online

Users browsing this forum: No registered users

This site contains affiliate links for which we may be compensated.