Transitmania 11 @Santa Pod 17th to 19th May 2019


TRANSITMANIA The Pit Stop!!

Look in here for the latest on our show Transitmania 11 @ Santa Pod on 17th to 19th May 2019 and information of past shows

Moderators: Luke, AlanN

Re: TRANSITMANIA The Pit Stop!!

Postby Luke » Mon Aug 31, 2009 6:37 pm

well done Kev 8) 8)
and i bet that camper was the 1st 1.8 turbo diesel mk2 transit you'd ever worked on :lol:
User avatar
Luke
Site Admin
 
Posts: 42050
Joined: Wed Mar 02, 2005 12:53 am
Location: Rotherham, Yorkshire!!

Re: TRANSITMANIA The Pit Stop!!

Postby rover » Mon Aug 31, 2009 8:49 pm

Yeah, but that Oz camper is an absolute beauty 8) Pitty it wasnt in the show n shine :?

Rover.
User avatar
rover
Transit Extremist
Transit Extremist
 
Posts: 6403
Joined: Mon Nov 21, 2005 12:03 am
Location: Nottinghamshire

Re: TRANSITMANIA The Pit Stop!!

Postby Altransit » Mon Aug 31, 2009 9:35 pm

Luke wrote: 1.8 turbo diesel mk2 transit


What engine was that :?:
1997 Mk5 SWB 115 Minibus 70ps Di (Gone, but not forgotten!)
2004 Mk6 SWB T280 Medium Roof 85PS 2.0 TDDi - Vantunered (Also gone)
2008 Mk7 SWB T280 Medium Roof 85PS 2.2 TDCi - Also Vantunered
User avatar
Altransit
Site Moderator
 
Posts: 31733
Joined: Tue Oct 17, 2006 12:23 am
Location: Bicester, Oxfordshire, UK

Re: TRANSITMANIA The Pit Stop!!

Postby Luke » Mon Aug 31, 2009 9:38 pm

rover wrote:Pitty it wasnt in the show n shine
yeah a definate trophy contender 8) would have made the judging even more difficult :lol:

Altransit wrote:
Luke wrote: 1.8 turbo diesel mk2 transit


What engine was that :?:
out of a sierra :D
User avatar
Luke
Site Admin
 
Posts: 42050
Joined: Wed Mar 02, 2005 12:53 am
Location: Rotherham, Yorkshire!!

Re: TRANSITMANIA The Pit Stop!!

Postby madbri » Tue Sep 01, 2009 7:11 pm

hello i spoke 2 u at the weekend about me banna engine that cuts all power like a king lead breaking down. u said tourque sleeve?????????? and told me its on here how 2 do?? problem im strukling 2 find fred. u also metioned deisel cleaner wich i got 2day. problem it dose 8 tankfulls and u mention put some in bout 1/4 tank and frash. any idear of how much 2 put in? any help glad of brian p.s as every1 says top weekend thanks
madbri
Transit Extremist
Transit Extremist
 
Posts: 5097
Joined: Fri Jan 23, 2009 10:21 pm
Location: spalding

Re: TRANSITMANIA The Pit Stop!!

Postby fastmower » Tue Sep 01, 2009 7:19 pm

Hi mate,

The torque sleeve thread is here:

http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=18&t=45777&hilit=torque+sleeve

As for the cleaner, throw it all in the tank, or maybe even better, take off and drain (or change) the fuel filter and fill it with the cleaner before replacing it. If the bottle doesn't fill it then top it up with diesel before you re-fit.

Cheers,

Andy
From four vans to two :-(

1997 Mk5 County Transit 4x4
2003 Mk6 ex RAC 330 SWB
User avatar
fastmower
Transit Devotee
Transit Devotee
 
Posts: 1238
Joined: Tue Jul 05, 2005 3:52 pm
Location: Lancaster

Re: TRANSITMANIA The Pit Stop!!

Postby sidspop » Tue Sep 01, 2009 7:20 pm

Gurj51ngh wrote:erm my whole van needs sorting mate. :lol:

There is like 1 problem which no 1 I mean no 1 has been able to sort out.

My van seems to over heat when I go over 70 mph, You can be standstill rev the crap out of the van and its fine only half way. I have had a new water pump flushed the system several times used the unblock rad thing. The only thing I can think of is head gasket?

I don't expect you to sort it out lol Just would be great if you could have a look and give me your opinion.

O yer also I need help trying to locate the reverse switch on gearbox as my lights have packed up.

:)

Try removing the middle two spots on your front end! And seeif there is a cowl on the inside of the rad, not sure there should be. Rads work by air pressure, higher pressure on front caused by you doing more than 70, on your private test track of course, :lol: and there is a partial vacuum under and behind the engine, so air should literally get sucked through the rad. You seem to be blocking some of the airflow with big spots. You have nothing to loose by trying parji!
Image
User avatar
sidspop
Transit Devotee
Transit Devotee
 
Posts: 1786
Joined: Wed Dec 21, 2005 2:10 pm
Location: The Black Country (near to Brummagem, but not the same)

Re: TRANSITMANIA The Pit Stop!!

Postby rover » Tue Sep 01, 2009 8:01 pm

fastmower wrote:Hi mate,

The torque sleeve thread is here:

http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=18&t=45777&hilit=torque+sleeve

As for the cleaner, throw it all in the tank, or maybe even better, take off and drain (or change) the fuel filter and fill it with the cleaner before replacing it. If the bottle doesn't fill it then top it up with diesel before you re-fit.

Cheers,

Andy



That about covers it :D Although I would still put the cleaner in the tank personally!

Rover.
User avatar
rover
Transit Extremist
Transit Extremist
 
Posts: 6403
Joined: Mon Nov 21, 2005 12:03 am
Location: Nottinghamshire

Re: TRANSITMANIA The Pit Stop!!

Postby madbri » Tue Sep 01, 2009 8:55 pm

right ill ad it in the 1/4 of tank ive got left. so shall i put the hole bottle in? it wont do any damadge if i over dose? many thanks again :?: :D
madbri
Transit Extremist
Transit Extremist
 
Posts: 5097
Joined: Fri Jan 23, 2009 10:21 pm
Location: spalding

Re: TRANSITMANIA The Pit Stop!!

Postby rover » Tue Sep 01, 2009 9:01 pm

Yep, the whole bottle, it wont do any damage at all :D

Rover.
User avatar
rover
Transit Extremist
Transit Extremist
 
Posts: 6403
Joined: Mon Nov 21, 2005 12:03 am
Location: Nottinghamshire

Re: TRANSITMANIA The Pit Stop!!

Postby madbri » Tue Sep 01, 2009 9:03 pm

cheers. then u said take it 2 the limit on revs ease of then keep repeting this?
madbri
Transit Extremist
Transit Extremist
 
Posts: 5097
Joined: Fri Jan 23, 2009 10:21 pm
Location: spalding

Previous

Return to Transitmania 11



Who is online

Users browsing this forum: No registered users